Sunday, March 9, 2014

Keracunan Air



Letih.
Asyik kuar masuk bilik air dari Jumaat.
Kesah nya malam jumaat tu ade pegi pasar malam.
Beli air tebu, cucuk2 dalam 2 cucuk hotdog ngan bebola ketam, pastu pedal singgit 3.
Malam tu plak abang aku ade beli satay. Melantak lah semua makan satay.
Pagi esok tu mula pening pening, loya. Tak leh diri lame mesti rasa nak pitam.
Bila dah tak tahan terpaksa jugak lah muntah. Penat kot muntah.
Malam tu badan panas2.
Sebab dah terlalu tak tahan, makan lah panadol sebijik sebab memang ada sebijik je pon.
Pagi sabtu (semalam) mula berak berak pulak.
Mula mula tuh kuar macam cecair hijau kekuningan.
Last2 kuar macam kacang hancur cair (Maybe from kuah kacang yang belum hadam).
Sepanjang hari kot berak2 siap terberak dalam seluar sebab kentot.
Malam tu sambung muntah. Apekehe pon tak tahu.
Malam tadi siap tak leh tido. Kejap2 terjaga sakit perut. Berak.
Serius tak tahan.
Pagi nih pening2 sikit ngan loya tak ilang lagi.
Azab nye lah. Tapi still gi keje sebab dah banyak sangat cuti bulan nih.
Tadi ni pon masih muntah.
Penat nye perut sebab asyik teran.
Kalau tak tahan mesti kena gi klinik jugak nih.
Dah 3 hari kot tak baik2.
Aku syak mesti dari air tebu nih. Sebab kalau dari satay, adik badik aku yang lain okay je.
Tak de pulak muntah berak. Aku sorang je minum air tebu tu.
Kalau dari hotdog ngan bebola pon maybe tak mungkin sebab masa makan panas lagi.
Kakak aku pon ade cakap air tebu senang nak kena keracunan sebab air tebu kan tak masak.
Tapi kan air buah..hurmmm???
Entah lah. Tunggu je lah nanti ape cakap doktor.
Entah2 aku peknen tak? Aah ye lah kot. Peknen anak cacing.



No comments:

Post a Comment