Wednesday, September 3, 2014

Hari Raya 2014


Hahahahaaaa....
Baru nak up citer raya. Aci kan aci kan??

Raya tahun ni seperti biasa raya yang tak berapa nak meriah.
Dah lah petang raya (puasa last) tu ade tragedi yang kira boleh tahan berdebor jugak laa
Kira memang peristiwa yang tak dapat nak lupa lah.

Gini citer dia. Aku hari sabtu tu ade bukak pose dengan geng geng ofis kat Kontan. Ngan big bos sekali.
So nak tak nak memang kena attend and nama guest bagi pihak aku pon dah bagitahu.
So petang sabtu tu dah gerak pi kontan ngan abang aku ngan famili dia 3 beranak tu lah.
Plan nye nak balik esok (Ahad) tengahari sebab kak ma nak shoping raya dulu. Sebab baju raya si Ara belom ada lagi. So bermalamlah kite di Kontan. Ambik hotel murah murah dalam rm120 jugak 1 bilik.

So pagi esok lepas shoping shoping kat Kuantan Prade, dapat panggilan dari abang aku, Saril.
Dia cakap ayah masuk hospital sebab kena sengat tebuan tanah.
Dah aku sume gelabah dah. Berdebar tak ingat nih sebab Saril kata banyak jugak kena sengat.
Baliklah kitorang pecut laju laju.

Balik tu singgah hospital terus.
Nasib baik, Alhamdulillah ayah takde pape. Doc cakap tunggu esok camner, kalau sakit sakit sengatan tu dah kebah ayah dah boleh balik. Lega memasing.
So beraya lah kita kat hospital. Dalam sejarah beraya kat hospital ni. hehe
Tapi pagi raya tu dalam pukul 10 ayah dah boleh keluar. Hoyeahhhh boleh lah kita jalan beraya hehee


Jadiknya semua kakak2 aku beraya Kemaman tahun ni. Patutnya Kak Yang balik Kuala Berang tapi dah jadi macam ni tak jadik lerr. Suka kakak aku hahaa
Si Kak Ghan memang raya sini tahun ni. Tapi dia tu pon sadis jugak. Bas dia rosak. hahaa
Nasiblaaa malam raya baru sampai, bertolaknya pagi. haha Siapa suruh balik naik bas kan? huhu



Ni gambar pagi raya. Ayah ngan anak-anak ibu takde sebab dorang kat umah sana. Semua pakai baju cacamarba. Eh kitorang memang takde tema pon setiap kali raya. Dari dulu lagi, dari arwah mak ade pon. 


Bermaaf-maafan pon sama sendiri je. Ngan ayah salam lambat. Hishh anak derhaka betol huhuu
Ini pon gilir-gilir ambik gambar sebab takde monopod. Yang jadi mangsa Abang Sham suami Kak Yang. hahaaa nasib la labu kena jadi tukang ambik gambar. hahaa




Tengoklah si Haris, nak jugak menyelit. Geram haku. Sebab dialah kitorang "..eh sekali lagi. Nak ambik 4 orang je taw...eeeeee haris ni jauh2 la. Jangan la kacau..." 
Huhuu nasib lahh kena paksa ambik gambar banyak banyak kali
Mangsanya siapa lagi kalau tak abang aku Kushah. Dia je nak melayan kitorang.



Kesudah tak dapat gambar 4 orang. Haris ni nak kena babab ni ngan acu.

Yang girl2 tinggal ni ajer 4 orang. Kakak Iqah takde sebab dia beraya Kelantan tahun ni. Raya ke 3 baru balik katanya.
Makin tambah tahun makin berkurang pula. Orang lain bertambah. Tapi takpe lah, janji bahagia.
Tapi tiap tahun still rasa sedih sebab dah takde rasa raya, lagi lagi bila mak dah takde.
Rasa nak raya tu dah takde, tak tahu lah kenapa. Mungkin dah makin tua kot.
Tunggu lah aku kawen ti, mungkin akan rasa balik kot. huhuuu



Ni pakai kamera depan ye, bukan 360. Tak tahu lah kenapa tak cantik kamera depan aku. huhuu 
Dah aternya henset murah ye dak? Memang lah huduh.
Dah nak dekat sama lebar dah muka aku ngan Kak Yang. Tapi Kak Yang lagi lebar ye ehh pleaseeee hahaha nak jugak menang



Si mak buyung Kak Ghan. Eksiden katanya, tak rancang pon nak lagi. Dah rezeki Tuhan nak bagikan, ambik ajer dongg. Tapi dalam pada tak nak tu, over jugak. Siap dah beli botol susu, tempah hospital nak bersalin. Over tak? Padahal baru 4 minggu haha. Mengalahkan macam baru 1st time peknen. #apepontakboleh



Kelabu asap. Gilalah tembam muka aku. Muka aku saje dah separuh huhu.. Ade tak ubat kurus untuk muka saje, aku nak beli ni. Serius buyer huhuuu



Menu pagi raya macam biasalah tak berubah dari dulu.
Lontong, nasik impit, satay, kuah kacang, rendang ayam, sambal ikin bilis. Mulanya nak buat sambal kerang tapi kerang yilek. Lambat sangat belinya.
Sejak ade tetamu baru ni, ada menu tambah. Ketupat pulut ngan tapai. Ni sume ibu buat sendiri. Aku makan je kahkahh dasar pemalas.

Itu je lah raya pertama aku. Biasa2 je. Petang tu ade lah beraya ke rumah sanak saudara.
Biasalah bila dah beraya mane nak ingat nak snap gambar sume. Makan je ingat nya. Camner muka tak seluas padang bola futsal. Futsal je ea jangan nak lebih2 hahahaa


Semoga kita bertemu lagi di Syawal yang akan datang. Dan semoga kita menjadi insan yang lebih baik dari sebelumnya. InshaAllah.

Dah2 gih puasa enam pulak.
Eh dah habis ea? Opssss heee....





1 comment: