Tuesday, August 14, 2012

Hati gelisah... ;(



Assalamualaikumm....
Hari nih dah masuk hari Selasa dah bersamaan 25 Ramdhan 1433 H. Kejap je masa berlalu kan. Rasa nya baru semalam duk post esok puasa hahahaa..Amacam persiapan raya korang dah setel ke?
Aku?? Tanya aku ke, aku baju raya sume dah setel, cuma baju ayah je belum di beli lagi. Duit gaji dah licin dah haa acaner tuu..
Aku sepasang je tahun nih, untuk raya ke 2 akak aku dah beli dah kain nya, baju nya dah siap pon. Lega rasa nya dah setel. Anak buah aku yang pompuan ngan laki tuh pon dah setel. Bapak masing masing belikan. Senang keje ahkak. huhuuu...Untuk kelengkapan umah dan dapur pon dah setel. Siap ada sudu raya lagi uollss. Punya lah semangat den nak raya, sudu pon beli. Siap sudu yang gantung2 lagi, barulah cantik dan vogue kate ko..!! Yelah yang lama sume tangkai nya dah karat, ate nye malu lah nak hidang bagi tetamu makan, ye dak?? Untuk langsir dah setel lama, cuma belum digantung lagi. Ffuuhhh..tuh pun satu hal. Sape lah nak tolong nanti tu.

Cuma ada 2 benda lagi tak setel..haa ceteka?? Ahh, macam lah ade orang kesah hahaha. Rasa nya benda nih lah yang paling penting sekali, tapi aku duk wat endah je. Kueh raye uoollsss!!! Haa...acano lah nanti ni kang, tetamu nak dihadapkan ape lah ni nanti. Aku ingat nak beli kerepek2 je.Ye lah zaman sekarang nih kueh raya bagi aku mane orang nak pandang dah. Kalau makan pon yang kita buat sendiri je. Biasa aku menyirap je nak jawab tetamu2 yang datang, mesti tanya nih buat ke beli? Daahh, mesti aku tersengih2 macam kerang busuk duk jawab "kueh tunjuk je kiahhh oii". (Kiah tiada kene mengena yang hidup atau sudah meninggal dunia). Orang dah hidang tuh makan je lah kan, perlu ke tanya macam tuuh. Apa motif dorang ekh? Nak tahu anak dara orang rajin ke tak letteww. Macam lah anak teruna dorang ensem sangat.Kuikuiikuii...

Biasa biasa kat umah aku nih kalau hidang kerepek2 mesti akan licin. Nak nak yang ada rasa macam cekedis tuh, memang sesaat je lah dah kosong balang tuuh. Tapi bukan tetamu yang makan, abang2 aku yang makan..Derrrrrrrrrrr
Lagi satu problem yang tak setel lagi adalah...........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


DUET RAYA DAAA..

Huhh..jangan salah paham ye, bukan bermasalah dengan bank duet dah habis or tak sampai lagi ke ape. Tapi duet gaji aku udah licin daa..Acano tuh, mintak doa banyak2 bos bagi gaji esok atau lusa. Dah lah anak buah ramai, sudahh kalau dorang duk ulur tangan aku nak bagi ape derrrrrr????
Rumah pon belum di kemas lagi. Apa pon belum sentuh lagi..Haaaaaaaa mau nangis macam nih. Dah lah berhabuk, berselerak tak yah citer lah kan, nak2 kat bahagian dapur kering, perrrgggghhhh mahu kene heart attack ahkak kowang macam nih. Padan muka, awal awal tak buat, biler dah last minit mula la nak cakap kena heart attack bagai. Dasar pemalassss ini budakk!!






Teka lah tema kaler baju raya ahkak kaler apa tahun ni..huhu..bajet ade orang kesah..gassaaakkkk






No comments:

Post a Comment