Thursday, July 26, 2012

Datang jugak



Sekarang nih perasaan yang sedang ada dalam benak hati aku adalah nak balik. Otak pulak cakap lambat sungguh nak sampai pukul 430 sebab dah tak sabar-sabar nak balik. Tengok jam rasa putaran jarum saat macam lambat je berjalan. Ade perkara yang sedang menunggu aku pulang derrr...Excited nyeeeeeeee...hehee

Korang sume tak yah nak teka sangat lah kenapa aku berperasaan macam tu. Aku rase korang lebih tahu kan kenapa, tak yah aku gtaw ea..hihiii
Tapi biasanya kalau aku ada perasaan excited nih, akhirnya benda yang buat aku teruja tuh tak de pon kat situ. Kira macam tak jadi ar. Tu yang aku takut sangat kalau kalau aku balik ti kang 'sesuatu' yang aku tunggu tu tak de..huhuu..jangan laaa, rase macam skang jugak nak kol umah tanya..hahaha
ohver ko...

Macamane korang nya puasa,ok? Aku...?ermmmmm...
Akhirnya 'pen merah' aku datang jugak. Debor ahkak tahuu. Ingat kan dah kene penyakit ape je tak datang datang. Sepatutnya awal bulan, tapi alih alih akhir bulan pulak. Ahhhh tak kesah lah, yang penting aku sihat, ye dok?? Nih aku tengah berperang kesakitan la nih, tapi tak la teruk mane. Manje manje ajeee...
Semalam lauk berbuka kitorang 6 beranak simple-simple aje. Tapi sedap taw. Haha mati la puji diri sendiri. Abis takde orang puji, baik aku puji sendiri kan. Pada mulanya aku tak plan ape-ape pon nak masak ape. Aku nih jenis kena tengok dulu lauk apa ada dalam sink tu, baru idea nak masak apa datang. Heibattt tak??Huhuuu..

Balik tuh tengok atas kabinet dapur ada sayur pucuk manis kot, aku pon ntah tak tahu apa namanya. Ayah aku ade bagitaw semalam tapi udah lupeee. Alah kaler ijau, daun kecik-kecik. Korang taw kot. Biasa nya orang buat masak lemak kuning aje,so aku masak laa tu sebagai lauk utama. Baru teringat ayah ade beli udang,so buat aje sambal tumios udang. Dapp yuuollsss. Tak sangka betul aku pandai masak. Hahaha..mati lagik puji diri sendiri. Ahh gassaaakk kann
Yang lain tuh just ikan goreng, ayam goreng kentaki, budu, ngan timun sikit. Okey laa..Alah 6 orang je kot yang nak makan. Simple-simple udahh





So arini nak masak ape pulak..gulai ayam pon okey kan...??



 Rindu kat budak teciikk nih. Geram nak gomol gomol gegettttccchhh gegetttccchhh!!













p/s : Jangan malas nak terawih ye kawan-kawan. Terawih nih ade dalam bulan Ramadan je taw, rugi kalau tak amik peluang nih. Di bulan Ramdan lah pintu syurga terbuka seluas-luasnya dan pintu neraka tertutup setutup-tutupnya. Tapi bagi wanita yang pen merah, selawat pon sudah memadai taw, pahala jugak kan. Dan jangan lupa, kurang-kurangkanlah mengumpat, tak mengumpat terus lagi bagoss. Selamat beramal!!!





Sama-sama doakan keselamatan dan kesejahteraan penduduk beragama Islam di Rohingya..Ameenn!!




No comments:

Post a Comment