Tuesday, April 22, 2014

For Muslimah only!



Pagi uollss..
Sadis betol mandi pagi tadi. Tak ingat yang semalam lagi sabun dah habis.
Ate banyok benda yang teman nak kena ingat, sampai sabun habis pon lupa nak beli.
Menggagau lah mandi pagi tadi takde sabun. Panjang jugak masa nak mikio nak pakai sabun ape.
Takkan tak bersabun kan. Gile ke hape. Satu ofis bau hapak nanti haha..
Tengok kat tong sampah nampak bekas sabun yang bawak gi johor ritu.
Apa lagi kesukaan lah haku sebab baru teringat ade lagi sikit. kikiii
Bantai pakai sabun tu. Ahhh dulik ape kan dah masuk lam tong sampah ke hape, janji aku mandi bersabun. Kuikuii..


Rambut aku ni kan selalu je bermasalah. Kalau lambat syampoo je mula lah naik kelemumur.
Geram pulak aku. Lepas tu kalau rambut basah, banyak gila gugur.
Seram gak kengkadang tengok. Stok gugur tu bukan stakat 2 3 lai, tapi secekuk tau.
Uisssh sheramm mak hencik.
Hari tu dah tak tahan sangat rambut banyak gugur, aku tekad nak gi buat treatment.
Tapi bila survey salon salon kat kemaman nih, susah sikit nak jumpa yang ladies only.
Sume nye unisex. Hok aloh.
Malu aku nak buat sekali ngan orang laki. Bukan setakat malu, doshee tahu.
Dah tu plak, tukang gunting sumeeee nye chinese.
Aurat kita ngan chinese kan sama je ngan aurat kita ngan lelaki melayu.
Takmo takmo macam tu. Not good not good.
Dulu mungkin kita jahil bab bab ni, tapi bila dah tahu nih cepat cepat laa berubah yerkk.


Hari tu jugak aku cari salon muslimah kat group bandar chukai kemaman.
Sekali kebetulan esoknya aku terjumpa satu salon buat promosi.
Aku bab promosi promosi nih memang cepat je jumpa. kahkahh
Rupanya buat promosi sebab salon dia baru bukak. Ape lagi aku cepat2 lah tanya kan.
Bila dah konfem untuk muslimah je, terus set date ape sume.
Kena lah buat appointment dulu, ye lah makhencik kan keroje.
Susah sikit nak buat weekdays, so kita set buat weekend sajork.
So weekend tu moh lah kita berkampong di salon.
Aku pergi ngan kak ipor aku sebab dia nak buat rebond.


Memang terbaik lah servis dia. Betol aku tak tipu.
Bukan omongan kosong ke hape, tapi memang betol best.
Nama budak tu seyha. Dia kalau ngah buat rambut aku, kejap kejap kang tanya sakit tak?
Kejap kang tanya lagi sakit tak kak? Haus tak kak, nak air? Aku orang dah offer apa lagi kan. haha
Ehh memang concern betol. Peramah pulak tu. Memang tak boring laa, asyik laa bercakap.
Siap boleh kongsi cerita peribadi. Orang nye pon boleh tahan cute jugak.
Tapi maaf lah pada yang lelaki, untuk muslimah saje ye. huhu..
Chinese pon dia tak ambik.

Sape sape yang nak try buat rebond ke, relaxing ke, gunting ke aku shorkan pergi lah ke salon seyha ni. Sementara ada promosi lagi nih, pergi lah try. Sokong sikit orang melayu kita berniaga ye dak.
Skunk nih sume promosi. Aku haritu tak jadi buat treatment. Bantai buat relaxing haha
Dah murah kan ape lagi. Kat salon lain aku dah survey sume nye mahal nak mamp.

Salon dia mudah je nak cari. Korang jumpa sekolah teknik binjai haa jumpa lah salon seyha nih.
Eh lupa plak nak bagitahu, salon dia nama DS Salon. haha
Pungpang pungpang bagai nak rak boleh plak lupa kan nak mention nama salon kan. haha




Nak buat sebarang perkhidmatan tu jangan lupa kol dulu buat appointment ye.
Sebab buat masa skunk dia sorang je yang buat, belum ambik pekerja.
Bulan depan mungkin aku akan pergi lagi buat treatment. Servis terbaek kan mestilah akan pergi lagi.
Apa-apa pertanyaan, boleh rujuk facebook dia sini



Okay happy cantik!
Hikss..



1 comment:

  1. Nanti akk balik bebila kita gi ah kt saloon ni..budok2 biar tinggal kt umah suh hibu jaga, kita kena berjimba utk diri sendiri..huhu

    ReplyDelete