Sunday, February 3, 2013

COnteng ujung 2012 awal 2013



Assalamualaikum......

Tup tup dah masuk 2013 kan, and macam biasa aku tertinggal bas sikit nak update nih..kekekee
Bukan apa busy nokkkk...busy nge hal hal keadaan sekeliling aku nih haa
Macam2 lah yang jadik nye. Nak taw ke? mesti korang tak kesah kan hahaha...tapi aku nak korang kesah jugak. Lantak ahh nak baca ke tak..kuikuiii 

1. Banjir oooo banjirr

Banjir terkujat namanya. Yelah dah lama kot tak banjir besar macam ni. Tak silap aku dulu banjir besar camnih time aku budakkkkk lagii, baby lagi time tu kot kalau tak silap laa. 
Gilaa laa baq anggg. 25hb/12/2012 tu air still tak banyak lagi, stakat jalan nak masuk kampung je yang tenggelam. Hujan tak yah cakap ahh, hari2 hujan tak berenti. Sekali bangun pagi 26hb tuhh, perrrghhh terkujat aku. Bangun cepat2 nak pergi mandi niatnya, sekali tengok luar air dah tenggelam kan tangga yang first (dari bawah). Aku dah cuak. Pikir camner aku nak ngarung air nak gi kerja nih. Aku termenung sambil tongkat dagu kat berandah. Ayah aku dah tengok aku gelabah ayam, sound 'tak yah gi kerja lah. Cakap bos rumah dah naik air.' Mane taknya, kalau rumah aku dah naik sampai tangga, maknanya rumah yang lain2 dah tenggelam lamaaaaa daahh. Sebab kawasan rumah aku adalah kawasan paling tinggi dalam kg aku. So pikir lah sendiri rumah2 kat kawasan bawah2 ea. Bila ayah dah sound camtuh, aku apalagi tak pergi keje lah jawabnya. Kan anak perempuan wajib dengar kata ayah dia kan, kang langgar kang lain plak jadik nye nanti. (kalau dah malas tuh, alasaannnn adee ajerrr)



See. Nih kat kawasan tangga. Si budak tecikk tuh suka sangat lah dapat naik sampan. Terkinja kinja nak main air, at last dapat jugak. Gambar tuh petang 27hb, baru dapat naik. kahkahkahhh. Kesian. Tak pelah, asal jangan nanti bagi main air benda yang buruk jadik sudah lah. "Biar anak nangis sekarang, jangan esok2 mak yang nangis". Kata pepatah arwah mak aku dulu.


2. Kemas rumah

Pergghhh. Memang kencing manis aku duk mengemas rumah. Dah banjir katenya, memang berbulu je la tengok kawasan rumah bersepah dengan sampah sarap. Nasib abang2 aku dapat roh rajin time tuh, tak delah aku sengsorang buat keje kan. Pfttttt.. penat nye toksah cakap ahh, fenaaaaaattttttttttt gilerrr. Sampai sakit pinggang tahu!!!


3. Kenduri tawen. Ehh! silap..kenduri doa selamat lerrr

Pasal kenduri nih lah yang membuatkan aku double fenat. Penat sambung kemas atas rumah plak. Tahun nih kitorang ubah pemandangan sikit, letak tikar getah satu rumah. Dalam bilik taklah. Gila ke, nak letak kat ruang depan pon sowg2 dah macam apa je aku tengok, tercungap2 sambil terjelir2 kahkahkkahh..Tapi best lah, dapat kumpul ramai ramai. Kakak2 aku tuh jarang balik kampung, bila sorang2 balik nak runtuh ler dibuatnya rumah tuh. Riuh rendah. Tapi kalau ada mak mesti lagi best kan. ;-(( Selalunya orang yang paling excited nak tunggu anak2 balik adalah beliau. Tapi skunk semua nye dah berubah. Totally. ;-(( Harap harap kami dapat kumpul di sana nanti. ;-(((((


4. VCO Antioxidants

Ahaaa..apakah ia?? hehee...skunk aku dah terjebak dengan perniagaan online. Alah kecik2 je. Berniaga apa tuh nanti aku buat khas 1 entry ye. Hehehee..tapi jangan salah faham, blog nih tak dijadikan medan untuk berniaga pon, sekadar nak promote2 sikit jerk..ahaaakkk dasar kauuu. Aku tahu blog nih tak pemes, tak de org nak baca pon. ;-( Hahaahaaa..motif sangat nak raih simpati orang kan. Sepak taw laa..




Nih sekadar intro saja. 
Virgin Coconut Oil Antioxidants Treenea. Salah satu produk kesihatan + kecantikan jugak. Best okay produk nih, 2 dalam 1. Tak payah nak susah2 ambik banyak2 produk. Dengan produk ini sahaja ia dapat menjaga dalaman kita seperti jantung, kencing manis dan juga kawalan kolestrol dan ia juga dapat mencantikkan kulit seperti membuatkan kulit kita tidak kering. Base produk nih adalah minyak kelapa dara okay, tanya nenek moyang kita pon dorang tahu apa kelebihan minyak kelapa dara.  Minyak kelapa dara memang minyak terbaik dunia. Percayalah. Nak try?? tak mahal pon rm40 sahaja sebotol untuk Semenanjung dan rm43 untuk Sabah/Sarawak. Tapi skunk ada promosi, rm75 untuk 2 botol, rm80 untuk Sabah/Sarawak. Free postage lagik. Oouhh super best nih. Cepat2 sebab promosi nih valid sampai 7hb/2 sahaja. And PALING best adalah, sesiapa yang duduk area Kemaman dapat COD terus dengan saya. Tak payah nak post2, jimat kan? tapi kalau nak post pon takde masalah. Ihiikkkk. Saya sedia berkhidmat giteww. ;-) Kalau nak order boleh mesej saya di 013-4013664 and  boleh add fb saya, boleh order sana jugak kalu nak  http://www.facebook.com/pieqa.saibani



Nanti InsyaAllah ada masa aku buat 1 entry khas pasal VCO nih okay. Tungguuu....
Marilah sama-sama kita buat perubahan diri. Ayuuhhh jangan tidur lagi. Ihiikk







p/s : kejap aku, kejap saya..ehhh aku sendiri pon tak paham haahahaaa.....


No comments:

Post a Comment