Tuesday, February 19, 2013

Sakit



Hattttttcccchhhhhuuuuuuuuuummmmmm!! Eskiusme.....
Huhhh...azab azab. Kalau sakit benda lain takpe lagi, tapi kalau bersin paling tak tahan. 
Hari nih dah dekat 2 minggu jugak ar aku batok + bersin + selsema. Minggu lepas lagik lah, rasa macam ape je. Dengan sakit2 badan, bersin nye, hingus apatah lagi kan. Kejap kejap sokseksoksek, kejap kang hattchhummm lagi. Huhuuu..sabar jelah mak jemah. 

Tak tahu lah kenapa tiba tiba bleh demam kan. Nak kata main hujan, memang skunk tengah musim hujan + panas. Tapi rasanya takdek pon badan aku kena air hujan. 
Minggu lepas dalam hari selasa tu tak silap aku, bangun2 tido je rasa penat badan. Ahh sudah. Dah lah arituh start keje (cuti CNY). Niat hati macam nak mintak cuti, tapi bila pikir banyak keje nak kena settle, aku gagahkan jua. Ecewaahhh. 

Sebenarnya malam tu lagi aku rasa dah tak sedap badan, tapi buat derkk je. Aku memang macam nih, kalau rasa tak sedap badan memang tak pernah nak amik port. Dalam hati tu, alah sikit je pon, paling teruk pon demam je. Hah nampak tak kedegilan nya disitu? Kalau orang lain dah gelabah dah nak carik panadol segala bagai sebab takut demam kan. Aku bukan apa, memang dari dulu memang dah diajar tak makan panadol mahupon sebarang ubat kalau nak sakit. Kalau dah sakit baru boleh makan, hahahaaa....Jangan salah paham kata aku takut ubat ke apa ye, oohhh tidak tidak tidakk. Kalau aku dah tak tahan sangat baru aku bantai makan panadol, tu pon panadol biasa je. Tapi kalau takder yang biasa, baru makan yang actifast. 

Biasanya yang tak tahan sangat tu biler aku dapat migrain. Perggghhhh wa cakap sama lu. Sakit oooo migrain. Rasa macam nak hantuk2 kepala kat dinding batu. Di sebabkan rumah aku papan, so aku tak buat. Hahahahaa...Minggu lepas lah yang paling latest aku dapat migrain. Sebenarnya sebelum sakit2 badan tuh aku kena migrain dulu, baru esok nya demam. Perrgghh dalam dua hari gak migrain aku nak boleh ke baik. Punca sebenarnya aku rasa aku minum nescafe kot. Dah lama kot tak kena. Duluuu masa matrik salu kena, sebab hari hari kot aku bantai nescafe. Sekali bantai 2 paket terus. Tak ke gila kata ko. Memang migrain lah makanan ko pon lepas tuh. Nih dah keja, asyikkk lah ngantuk so aku amik nescafe yang rich 2. Hahahaa..memang ricchhhh sangat, rich dengan sakit kepalaaa..Good job!


Hari selasa lepas aku balik keja tuh, aku dah mula rasa sejuk2. Apa lagi duk berkambus lah dalam selimut. Lepas maghrib badan dah start menggigil. Tapi panaskan lauk untuk makan malam tetap aku buat, still nak gagahkan lagi badan. Anak misali kate ko. Hahahaa...Sebenarnya tak teruk sangat masa tuh, pening2 pon dah baik. Okay lah sikit dari semalamnya tu. Malam tu ngadu kat pumpkin. Biasalah pompuan kan. Kalau tak ngadu tak sah. Saje nak menggedik, dah lama tak ngendeng2 kan. Hahaaa..Nasib lah dia kena layan aku. Konon laa cakap nak demam apa kan, mintak dia belikan air 100plus ngan beger. Hahahaaa. Dasarrr punye pompuan. Demam2 tapi makan nak sedap aje.
 
Air 100plus tuh memang aku kena minum, nak gantikan dengan panadol. Aku kan tak suka makan panadol, so minum air 100plus pon sebenarnya dah okay. Betul taw. Ramai aku dengar minum air tu dah cukup untuk buat badan kita segar. Nak lagi bagus tambah dalam satu sudu garam, lagiiii lah cepat baik. Try korang buat. Kalau jadik sila bagitaw yang lain. Kihkihhhhh.


Skunk dah better. Cuma tinggal batuk dengan selsema. Sebenarnya batuk dah baik. Tapi sabtu lepas aku gi kenduri kawen, lupa yang aku batuk. Ermmm duk bantai minum ais. Naahhh hambikkk. Ada balik batuk tuh. Hetchuuu batuk!!
Nih nanti lunch member aku ajak makan kfc, adoyaiiiinyerrponn..Acaner ntah nanti, dah elok2 batuk nak baik kang minum ais tak pasal2 tambah lagi seminggu.. Ohhh tidakkk!! Tak pe boleh mengendeng kat pumpkin lagi. Hahahaaa.. Saje je, dasar pompuan gatal!!







No comments:

Post a Comment