Wednesday, May 7, 2014

Takde selera or diet?



Lemaunye lah badan balik cuti.
Cuti 6 hari kate ko, segala jin2 malas dah meresap dalam badan.
Berjalan kl je pon, bukan nye jauh mane.
Long story sebenarnya nak gi kl ni, macam2 hal tapi malas nak citer.
Benda tak best buat ape citer kan. Kita lupakan je, buang yang keruh ambik yang jernih giteww.


Bila dah terlalu penat aku jadi kurang selera makan taw. Tak tahu lah kenapa.
Tapi kalau nampak aiskrim benda sejuk2 cepat pulak aku berselera. Nak2 tutti fruity.
Pergghh memang menjilat2 sudu aku makan. Siap ambik bekas besar tuh tak menahan.
Still lagi tak cukup. Mungkin cuaca panas kot membuatkan tekak aku nak makan yang sejuk2 je.
Bila masuk mulut je memang nikmat giler lah. Syorrgaaa...



Makanan kegemaran buat masa ni. Tapi sebulan sekali je la boleh makannya pon. Sebab sedar bukan orang kaya huhu...

Tapi biasa memang amik toping yang biasa2 macam tu. Aku tak suka sangat tambah buah ke coklat cair ke, memang suka rasa yang asli. Tak suka ada rasa campur2 tak berapa nak nikmat. huhu...



Yang ni tiap tiap hari nak makan pon tak pe. kahkah. Siap cod lagi depan umah haha

Dulu masa aku kecik-kecik ayah aku tak bagi taw makan aiskrim moto ni. Ayah aku cakap ais krim ni rasa masin sebab mamat jual aiskrim nih kalau dia rasa nak shishi, dia shishi tepi jalan pastu tangan tak basuh pegang kon aiskrim. Sebab tu kalau makan rasa masin. Aku dulu kan budak budak, percaya je lah apa yang ayah aku cakap. Dengan abang2 aku sekali tak makan. Tapi bila dah besar, dah belajar fizik nih baru lah tahu kenapa rasa masin huhu....


Malam pon aku skunk dah tak berapa nak makan nasik sangat. Kalau lapar sangat baru jamah nasik.
Suka makan yang light2 je. 


Aku ada post kat fb gambar nih. Kakak aku cakap aku teringin ke haha...Bukan teringin taw sebenarnya, aku dah tak tahu nak makan apa malam tu. Tengok nasik memang tak selera tapi mulut asyik nak ngunyah je. Tengok peti ada fresh milk, apa lagi bantai makan koko crunch. haha...
Kawan aku plak cakap aku diet. Diet lah sangat kan.


Sedap kan menatang oat ni. Kalau makan oat yang bancuh tu aku tak berapa gemar sangat. Kalau yang ni kan sambil2 tengok tv pon boleh makan. Dapdap. Sepeket 10hengget je. Ada 40 sachet kot dalam entah tak perasan huhu...

Jangan cakap aku diet taw. Aku just takde selera makan je. 
Harap harap lah berlanjutan sampai bila bila. haha 
Kuwusss lah i nanti macam che ta ekekee





No comments:

Post a Comment