Tuesday, April 24, 2012

Sekian lama.....kembali

Assalamualaikumm.........

Rindu ahkak tak??haha...suka suka hati aku je nak apdet ke tak,rasa nak bagi penyepak kat diri sendiri

Sebenarnya ahkak kowang nih bizi sikit. Yelah dah graduate kan, macam macam nak kene pikir.
Ingatkan dah abis study lapanglah dada,otak,mata,bontoitt..(eh apa daa bontoit  plak) ahkak nih, tapi rupa rupanya ada hal lain plak yang nak kena setel kan,nak kena pikir hari hari.

Student    = assignment,kuiz,projek,homework,duit,makan, dll.....
Graduan   = cari keje kosong,pikir keje apa yang sesuai,masak,pikir sal keje lagi lagi dan lagi
Dah kerja = belajar tentang 'benda' yang tak penah buat,asyik pikir 'eh bos suke tak eh macam nih,ke kene             macam tu......'  dan yang paaaling aku tak suka sekali adalah hari hari aku kena pikir










"nak pakai baju apa ea esok gi keje...??"









Haaa...nampak tak bagaimana kehidupan aku skunk, menarik kan??puiiii..
Sekarang baru aku dapat rasa sebenarnya kehidupan lepas belajar adalah kehidupan yang paling mencabar bagi aku. Ingatkan seronok, yela time belajar dulu hari-hari cakap dalam hati..."bila la aku nak abis study ni......kan seronok kalau dah keje,dapat pegang duit sendiri,nanti macam-macam aku dapat beli tanpa memikirkan pasal duit....." Aku gerenti bukan aku sorang je yang rasa macam tuh...ha cepat ngaku yang ko pon ade rasa macam tuh jugak, jangan nak senyum senyum sangat ea. Aku babab kang.....

Sebenarnya sangkaan aku meleset sama sekali. INDAH KHABAR DARI RUPA
Sangkaan bahawa kehidupan bekerja adalah sangat menarik dan best adalah sebenarnya tipu BELAKEEE

Tak tahu lah kan kalau aku je yang rasa macam tu kan. Mana lah tahu kerja korang lagi menarik dari kerja aku. Kadang kadang faktor kerja nih boleh buat seseorang tu rasa hepi sangat dengan kerja dia. Tapi aku, bukan nya aku nak merungut tapi aku just nak cakap yang aku tak dapat kerja yang aku nak, senang citer kerja di luar bidang aku. Sangat tak menepati cita rasa aku langsunggg

Tapi aku bersyukur dengan apa yang aku ada skunk. Daripada aku asyik lepak kat umah makan tido, baik aku kerja ye dak?? Yelah memang aku sangat tak suka tapi baik ada daripada tak de duit langsung kan. Boleh tolong sikit sikit kuar modal beli barang dapur. Yolah ko kene sedar sikit yang ko tuh duk umah mak ayah ko, makan hari hari free tak kan barang dapur pon ko nak kedekut belanja kan. Agak-agak lah bro..heheeee

Mesti ko ngah garu garu kepala, pening sampai nak muntah pikir apa kerja aku skunk kan.Meh aku nak bagi taw. Skunk aku ngah kerja sebagai .......


KERANI dekat COMPANY GASA TULEN SDN BHD. 


Ha..amacam??puas hati dah dapat taw skunk...hahahaahewwhewwhewww...
Menarik sangat kannnnn.........ohemmmmmmjiiiiiiiii............mesti skunk ko ngah nak ejek ejek aku kan
"hekeleh,kerani je ke piqah oiii...belajar tinggi tinggi tak kan jadi kerani je kot..."
Abis tuh ko nak aku kerja apa??Pilot?ahli muzik?angkasawann...huhhhhhhhh
Kerja aku kat opis nih selain buat tender untuk dapat kan projek adalah buat air kat bos dan beli makanan dowang. Baik kan aku. Walau pon tak pandai sangat buat air,terpaksa jugak la buat. Tak sedap nasib kau lah bos ye..hahahaa jahat giler aku kan.
Bagi aku selagi aku boleh tahan kat sini, akan ku bertahan sampai aku dapat tawaran yang lain. Tapi setakat nih okay lagi la. Boleh laaaaa.............







P/s : Jangan mudah mengeluh. Bersyukur lah dengan rezeki yang telah Tuhan berikan. Mungkin Dia lebih berhak tahu apa yang terbaik untuk hamba hamba nya. Apa yang telah dicurahkan, terima saja dengan hati yang terbuka. Apabila kita bersyukur dengan setiap pemberian-Nya, insyaAllah murah rezeki kita di masa hadapan...ecewahhh ayat ko tak menahan, macam buat karangan budak darjah empat je =D



Sumber gambar : hencik gugel
 

No comments:

Post a Comment